6. trin i den røde tråd – LØSNINGER.

Den Røde Tråd, Trin 6

Nu er det tid af finde ud af, hvordan problemet kan løses.

Afhængig af personlighedstype og erfaring vælger vi typisk mellem disse 3 måder at løse problemet på:

1. Vi tror, at vi véd hvordan problemet skal løses – det er en meget farlig vej at gå.

2. Vi prøver at finde ud af hvordan problemet skal løses.

3. Vi har stor erfaring og véd derfor hvordan problemet skal løses.
Som vores eksempel betyder dét, at vi véd hvordan vi kan få det størst mulige antal kunder til den lavest mulige pris.

Som jeg fortalte, er det altid en farlig vej at gå, hvis vi tror, at vi véd ting som vi rent faktisk ikke ved.

Det er dem, der har de største problermer online – for de er for stolte til at få hjælp af eksperterne.

De kæmper en ulige kamp i et marked, hvor de andre virksomheder har langt større erfaring og hvor de allerede har begået de fejl, som begynderen først skal til at betale dyre lærepenge for at begå.

Problemet er bare, at de andre startede da konkurrencen var lavere og de bittersøde lærepenge de betalte var mindre.

Den luksus har du ikke.

Du skal gøre stort set alt rigtigt første gang hvis du skal begå dig i online verdenen.

Nå, lad os komme tilbage til den røde tråd.

Og lad os se på, hvad der sker, hvis dit kundeemne tror, at han ved hvordan han kan løse sit problem; men rent faktisk ikke véd det.

Hvis han ikke har spildt så meget tid og så mange penge på forkerte beslutninger, at løsningen af problemet er blevet irrelevant, så kommer dit kundeemne før eller senere til den erkendelse, at han har brug for viden og når hen til trin 2 i vores case.

For at tage vores eksempel, så kan en investering i dyre og in-effektive annoncer være årsag til, at en virksomhed må lukke, fordi de bruger alle deres ressourcer i form af tid, penge og energi på markedsføring der ikke virker.