AdWords klikpriser

Google AdWords har indtil for nylig været den ubestridt billigste, mest effektive og hurtigste måde at få et stort antal relevante besøgende på sin hjemmeside, når man nu SKAL ud at betale for at få de besøgende.

Effektivt og hurtigt er det er det; men i dag sætter flere og flere spørgsmålstegn ved prisen. Der er nemlig for mange sket en stigning i den pris, man som minimum skal betale for at være med i “legen”.

Betaler man mindre end denne pris, bliver søgeordet simpelthen de-aktiveret. (men DET findes der råd for)

Det piner naturligvis mange, at de bliver presset til at betale mere og mere pr. klik.

Vi ser 2 overordnede grunde til det:

1: Udbud og efterspørgsel

Selv dem, der har været mest langsomme i optrækket, har efterhånden forstået, at Google AdWords er en af de mest effektive måder, man kan reklamere for sin virksomhed.

Dette har medført større konkurence på de forskellige søgeord…. og da der kun kan være 10-13 resultater på første side, så byder folk simplethen hinanden op i et forsøg på at fastholde sin position.

Det er altså markedskræfterne, der bestemmer prisen.

2: Googles kvalitetspolitik

Smertegrænsen ER nået, skulle vi hilse og sige.

Vi ser nu flere og flere initiativer på danske søgemaskiner og kataloger, hvor folk gratis kan tilmelde sig og herved få besøgende fra ANDRE kanaler.

På det mere specifikke plan oplever vi brugere det som et større og større krav til…. kvalitet.

Folk starter normalt med generelle 1 ords søgninger.
De kikker tit i resultater fra de generelle søgninger og er IKKE klar til at hive kreditkortet op af lommen.

Efterhånden som søgningerne bliver mere specifikke, med 2 og 3 endda 4 søgeord, så er brugerne langt mere indstillet til at købe.

Der er også en tydelig tendens til, at det er nu, at de bruger AdWords annoncerne: De er ikke mere interesseret i at orientere sig; men er klar til at købe og de ved, at annoncørerne er klar til at sælge.

På nuværende tidspunkt er du blevet klar over, at blot fordi du har besøgende på din hjemmeside, så er det ikke ensbetydende med et salg.