9. trin i den røde tråd – DE AVANCEREDE SØGNINGER.
Den Røde Tråd, Trin 9
Hvis du ikke har stoppet dine potentielle kunder i flugten med de avancerede teknikker jeg fortæller om på www.Konverteringsoptimering.dk, www.Autoresponder.dk, så vil dine kundeemner forsøge at skebe sig et billede af, hvordan de kan løse dere problem via en rætte mere og mere avancerede søginger, der ofte ender med forespørgsler på Google på op til 4 – 6 søgeord.
Hvis du skal findes på disse søgninger har du to fordel og en ulempe.
Den ene fordel er, at når vi taler søgemaskineoptimering er det ofte ekstremt nemt at få sin hjemmeside frem på side 1 i Googles resultater på disse såkaldte long tail søgninger. Årsagen er, at der ikke er mange der optimerer sine hjemmesider til at blive fundet på søgninger der præcist matcher de 4-6 søgeord man kunne finde på at søge efter.
Den anden fordel er, at hvis din såkaldte landingsside rent faktisk indeholder præcist det, den søgende har i tankerne, da vedkommende skrev sine 4-6 søgeord, så har du en stor sansynlighed for at sælge fra hjemmesiden – for nu er dit kuneemne ikke i Learning mode mere. Personen véd præcis hvad han vil have og er klar til at købe.
Men som jeg sagde, så er der også en ulempe – og den er desværre meget stor. Du skal have ekstremt mange landingssider, der alle matcher alle de ord- kombinationer folk kan finde på at skrive. Hvis siderne ikke skal rangere som en dårlig kvalitet, skal du gøre lige så meget ud af disse sider som hvis din hjemmeside kun bestod af nogle få sider. Dermed bliver arbejdet med at opbygge alle disse super specifikke landingssider et kæmpe projekt.
Og nu til den sidste ulempe: Når dine sider skal rangere højt i søgeresultaterne på så specifikke søgninger, så kommer overvejelsen ind, om det i det hele taget kan betale sig at fremstille alle disse landingssider. For problemet er, at på en 4-6 søgeords kombination, så er der ekstremt få (vi taler typisk promiller) der rent faktisk søger efter disse ordkombinationer. Og så vil en simpel Return of investment beregning for det meste tydeligt vise, at det slet ikke kan betale sig at gå den vej.
Det vil simpelthen blive alt for dyrt at fremstille de mange landingssider, så Google anser dem for at have en tilstrækkelig høj kvalitet.