8. trin i den røde tråd – De første søgninger
Den Røde Tråd, Trin 8
Så nu sidder dit kundeemne foran sin PC og søger for første gang efter en løsning på sit problem.
Et problem, som du kan løse, hvis du er vaks.
Men hvad søger de efter?
De starter med at søge efter det, de tror løser deres problem.
Ofte skriver de kun et enkelt ord for at se, hvad der kommer op.
De er i dét jeg kalder “Learning mode” – ude at lede for at forstå deres eget problem bedre, hvad det skyldes og hvad man kan gøre ved det.
Hvis du forsøget at sælge noget til dem når de er i “Learning mode” så er de ofte op af bakken.
Så hvis du annoncerer med AdWords over for folk i “Learning mode” så spilder du sansynligvis mange penge på denne konto.
Selv om de klikker på din annonce, så køber de ikke noget – ikke fordi du ikke har den perfekte løsning på deres problem; men fordi de ikke kan sætte pris på det du kan gøre for dem. De har simpelthen endnu ikke en forståelse for deres løsningsrum, en referenceramme, alternative muligheder.
Der skal sikkert mange søgninger til før de er klar til at købe.
Hvis du véd lidt om fordelingen af søgninger på ord, vi kan hensætte til “Learning mode” søgninger, så vil du se, at de udgør en meget stor procentdel af det totale antal søgninger.
Hvis du er kvik, så har du måske allerede fået den tanke: “Tænk hvis jeg kunne indfange dem, der skriver de generelle søgeord og kunne stoppe dem i flugten, så de ikke fortsætter med at søge videre på konkurrenternes hjemmesider Kunne det ikke være fedt?”.
Dertil kan jeg kun svare: “Jo, det er en rigtig god strategi”
Og jeg kan også vise dig, hvordan du kan gøre det.
Klik på linket herunder. Den fører dig til vores anden hjemmeside, www.Konverteringsoptimering.dk, www.Autoresponder.dk.
Her kan du komme på vores gratis e-mail kursus, der forklarer hvordan det og mange andre ting kan lade sig gøre.