Autoresponder

Autoresponder anvendes til automatisk udsendelse af nyhedsbreve

Autoresponder er et gratis tillægsmodul til nyhedsbrevsmodulet i CMSjet.

Du kan opleve vores Autoresponder modul live ved at tilmelde dig vores gratis e-mail kursus hvor du lærer at få flere af dine besøgende til at blive til kunder på www.autoresponder.dk
Hvorfor anvende Autoresponder?

Det korte svar: For at sælge langt mere.
Det længere svar har vi beskrevet længere nede på denne side.

Hvad er forskellen mellem Autoresponder og Nyhedsbreve?

Når du udsender nyhedsbreve, så er det en aktivitet der kræver din indsats og opmærksomhed når nyhedsbrevet skal sendes ud og alle får den samme e-mail på det samme tidspunkt.

Autoresponder fungerer på den måde, at du har skrevet en række e-mails i forvejen. Alle disse e-mails sendes automatisk ud til dem der har tilmeldt sig, uanset hvornår disse personer har tilmeldt sig. Dette sker med en tidsmæssig afstand som du kan styre imellem de enkelte e-mails.

Hvordan fungerer Autoresponder?

Du skriver et antal mails og skriver, hvor mange dage der skal gå til næste e-mail skal sendes ud efter hver enkelt e-mail.

AutoResponder sender nu fuldautomatisk e-mails ud med det antal dage du har besluttet

Du kan som udgangspunkt sætte op til 150 e-mails i ”kø” til udsendelse.

Du skriver dine Autoresponder e-mails i de samme editorer (vi har både en front end og en back end editor) som du bruger til at skrive nyhedsbreve og resten af indholdet på din hjemmeside så der er intet nyt at lære her.

Hvad koster Autoresponder?

Prisen for udsendelse af e-mails via AutoResponder er 30 ører pr. udsendt e-mail. Dette betyder, at du har mulighed for fuldautomatisk at transformere en interesseret besøgende til et varmt lead for bare 3 kr. (10 e-mails á 30 ører).

Hvor lang tid skal du bruge i telefonen for at opnå det samme? Og den tid du bruger på at tale med folk, der kun måske er interesserede, kunne du ikke bruge den bedre?

Når folk kontakter dig efter at have været på din autorespondersekvens, så er de kvalificerede til at blive dine kunder.

Det fortæller vores egen erfaring os efter at have anvendt autoresponder i et par år.
Hvad er fordelen ved at anvende Autoresponder i forhold til udsendelse af nyhedsbreve?

I forhold til “Nyhedsbreve” er fordelene mange for begge parter:

For dine besøgende:

  • De får løbende opdateret viden omkring et emne, der interesserer dem.
  • Denne viden er normalt ikke tilgængelig gratis på Nettet og kan normalt ikke findes i bøger.
  • De får mere værdi ud af at forstå og anvende dine produkter i form af et kursus, der er “timet” i forhold til købet af dit produkt.

    Eks. Din kunde har købt en havegrill. Du sender tips til, hvordan man steger bøfferne, så de bliver saftige og perfekte hver gang. Eller tips til at bruge havegrillen til bagekartofler med en præcis beskrivelse af , størrelser, placering varme og tidspunkter. Du fortæller selvfølgelig, at folk kommer på kurset når de køber grillen.

    Eller du sælger et avanceret CRM software. Hver gang en ny medarbejder skal arbejde med softwaren bliver e-mail kurset startet op. Tror du, at du får solgt nogle flere CRM systemer?

  • Kurset kan være både i form af tekst eller video der viser tingene endnu tydeligere.

For dig:

  • Du holder løbende dine allermest interesserede kunde-emner ájour med udviklingen i din branche.
  • Dine kunde-emner véd hvem du er, husker dig og véd hvad du står for.
  • Dine kunde-emner bliver til varme leads, der ringer til dig når de er klar – ikke når du er klar.
  • Du kan anvende Autoresponder til at tilføre mere værdi til dine produkter i form af et “timet” kursus, der lærer dine kommende og nye kunder at anvende dine produkter eller serviceydelser optimalt.
  • Du kan fortælle om andre produkter til dem, der har købt af dig og herved opnå mersalg og få mere trofaste kunder.
  • Du kan løbende udvikle materialet til e-mail kurset som tiden går.

    Du kan udvikle systemet fra at give gratis information væk til at blive et medlemskab hvor du booster kvaliteten af den viden du vil ud med.

Her er en gennemgang af menu punkterne i Autoresponder og hvad de indeholder:

Opret ny modtager
Her kan du af ”bagvejen” oprette nye modtagere. Du skal være opmærksom på, at det er dit ansvar, at du har modtaget deres samtykke hvis du selv opretter modtagerne

Udsend nyhedsbrev
Her kan du selv vælge hvilket nyhedsbrev du vil sende ud manuelt fra en drop-down liste.
Du kan starte med at sende en mail til dig selv for at kontrollere om alt er som det skal være. Når det er OK, kan du med et tryk på en knap udsende mailen til alle på listen.
I systemet er det muligt at segmentere modtagerne i op til 16 forskellige kategorier

Sæt afstand(dage)
Foruden at du kan sætte afstanden mellem de enkelte e-mails i editoren hvor du skriver dine e-mails kan du også få et overblik over afstandene og hurtigt ændre afstanden med denne funktion.

Interesseliste
Her opsætter du hvor mange af de op til 16 segmenter, du vi opdele din liste i, så du kan sende målrettede e-mails ud. Interesselisten anvendes både ved udsendelse af Autoresponder e-mails og almindelige, manuelt udsendte nyhedsbreve.
Sporing af modtagernes interesser
Autoresponder har et tillægsmodul, et meget avanceret sporingsværktøj, der samler alle data op omkring modtagerne:
Alle data lægges i en database og du kan straks undersøge udviklingen som tingene sker eller se på data efter behov.

Oversigt over de enkelte modtagere.
Email    Fornavn    Efternavn    Status    Start dato    Stop dato    Sidste e-mail    Næste levering    Valg    Bekræftet    Keyword    Interesse

Som du kan se, kan vi se, hvor folk er kommet fra eller hvilket søgeord de har tastet ind i Googles søgefelt inden de fandt siden. Ligeledes kan man følge med i, at alt kører som det skal og hvor de enkelte er i processen.

Nedenstående punkter er synlige hvis du har tilvalgt sporingsmodulet:

Prisen for tilkobling af sporingsmodulet er 30 øre pr. udsendt e-mail.
Du kan altid nedgradere din løsning, hvis du ikke ønsker at se flere sporingsdata og blot vi fortsætte med Autoresponderen.

Statusliste
Statuslisten fortæller om alt hvad der sker – når det sker og alle data gemmes i databasen så man senere kan analysere dem.

First name    Email    TblLinktekst    Sent den:    Åbnet den:    Forsinkelse    Sent med    Keyword

Track Info, Bruger
Her kan du se alt hvad den enkelte bruger har gjort, hvilke e-mails, de har åbnet, hvilke links, de har klikket på.
Dette giver nogle fantastiske muligheder for at se, når du rammer rigtigt med dine budskaber – og også hvis du skriver noget, der ikke interesserer dine brugere, for så stopper de med at åbne dine e-mails eller klikke på dine links.

Track Info, Indhold
Dette fungerer på samme måde som Track info, Bruger; men nu ser vi på alle data med et perspektiv, der afspejler det enkelte e-mail, der er sendt ud.
Her kan vi se, hvem, der har haft specielt interesse i netop dette emne via åbningsrate og klik opførsel og koble disse data til hvordan de til at begynde med har fundet jeres hjemmeside (hvilken hjemmeside eller hvilket søgeord var tastet ind på Google)

Inkluderet i prisen er fri telefon og e-mail support til at bruge systemet.
Vi forventer, når vi kommer lidt længere frem, at fremstille undervisningsvideoer i brugen.

Såfremt du har brug for hjælp til strategier og udformning af e-mails, så yder vi denne service til timepris.