Autoresponder – Flere kunder på Autopilot

Hånden på hjertet: Hvornår har du sidst kontaktet dine potentielle kunder?

Hvor mange af de kunder, som har givet sig positivt til kende, har du ikke fået solgt til endnu? Potentielle kunder der bare glider bagud i din bevidsthed i en stadig strøm, fordi du ikke har tid eller råd til at følge effektivt op på dem?

Det er naturligt nok, at kunderne forsvinder. Vi ved nemlig alle, at hvis der ikke bliver fulgt op, så mister kunde-emnet interessen. Så vi har alle et stort sort hul, som alle vores potentielle kunder ryger ned I fordi vi ikke har tid til at kommunikere med dem.

Hvor stort det hul er kan du se her, for ifølge: “National Sales Executive Association” fordeler salget sig typisk således:

2 % af salg bliver gennemført ved 1. kontakt

3 % af salg bliver gennemført  ved 2. kontakt

5 % af salg bliver gennemført  ved 3. kontakt

10 % af salg bliver gennemført  ved 4. kontakt

80 % af salg bliver gennemført ved 5.-12. kontakt

Sagt med andre ord, jo flere gange du kontakter din potentielle kunde med relevant information, jo større er sandsynligheden for, at kunden køber af dig.

Virker dine nyhedsbreve ikke efter hensigten?

Vi har udviklet Autoresponder, der fuldautomatisk tager sig af din kontakt med alle dine kunde-emner – og dine kunder når du har solgt til dem.

Hvis du synes, at de 2% virker bekendt, så er det fordi det er den mest sandsynlige konverteringsrate på din hjemmeside lige nu. Så i dag betaler du med en masse tid og penge for at få de besøgende ind på din hjemmeside for herefter at se 98% forsvinde igen – for med stor sandsynlighed aldrig at vende tilbage igen. Det er ikke specialt effektivt.

Det bedste de vågne virksomheder kan finde på at gøre er, at sende nyhedsbreve ud. Desværre er indsamling af e-mail adresser og udsendelse af nyhedsbreve en opgave, der varetages af personer, der slet ikke har de kvalifikationer, der er nødvendige for at opnå en bare rimelig effekt. Som potentiel modtager af nyhedsbreve oplever du det typisk som ligegyldig information som du aldrig selv kunne drømme om at reagere på. Og når det sker, bliver den almindelige opfattelse: “Nyhedsbreve? Det virker ikke”. Intet kunne være længere fra sandheden.

Med den rigtige viden kan e-mails sendt fra hjemmesiden blive den vigtigste ressource i en virksomheds markedsføring. Nu forholder det sig sådan, at det er de færreste produkter eller serviceydelser, der fuldt kan forstås ved blot at kigge rundt på en hjemmeside. I den fysiske verden har vi sælgeren, der fortæller hvordan du får uret i din nye video til at holde op med at blinke, eller hvordan kunden sparer hundredevis af timer ved at bruge dit produkt. Ville det ikke være skønt at kunne fortælle din potentielle kunde om alle de muligheder, der er i dit produkt uden at kunden drukner i information?

Når kunde-emnerne tilmelder sig dit nyhedsbrev bliver de kastet direkte ind i en nyhedsstrøm uden at de nødvendigvis har forstået forudsætningerne eller fordelene ved dine services – og herved kommer din information ude af sammenhæng med det sted dit kunde-emne er i sin egen udvikling.

Derfor er det ideelle, at skabe et system, der tager alle dine kunde-emner i hånden, uanset hvilken paratviden de har og hvilket stadie de er på og herefter langsomt føre dem ind i din verden.

Ja, vi kan sige, at det ideelle er, at du uddanner dine kunder til at blive dine kunder, hvis de finder et godt match mellem deres behov og dine produkter/ydelser.

Autoresponder tager sig fuldautomatisk af din kontakt med kunder

Vi har udviklet www.autoresponder.dk, der er en avanceret udvidelse af vores nyhedsbrevsystem på Web Content Management Systemet SEO-CMS. Autoresponderen kan sende en sekvens af emails i et forløb, der startes når den besøgende tilmelder sig sekvensen. Sekvensen kan styres af dig, så du kan selv bestemme, hvor lang tid der skal gå mellem hver e-mail, der bliver sendt.

Herved har du som udsender af e-mails mulighed for at holde kontakten med de, der har tilmeldt sig autoresponderen og kan få langt mere ud af dine markedsføringskroner end du kan i dag.

Kontakt os på 29620864 eller info@marketing.dk for at høre mere.