Få flere kunder fra Internettet og sælg mere NU
Har du brug for nye kunder? Er det svært at finde ud af hvordan du skal gøre?
Det er der ikke noget at sige til, for det kræver en stor interesse og mange personlige ressourcer at finde ud af, hvordan man skaffer nye kunder til virksomheden.
Udviklingen går meget hurtigt – så hurtigt, at mange (også store virksomheder) har svært ved at følge med.
Alt for mange virksomheder prøver at skaffe kunder til virksomhedens eksisterende produkter. Det har været god praksis indtil nu; men hvad der har været godt nok i går er ikke nødvendigvis godt nok i fremtiden.
Markederne flytter sig med stor hastighed, kundernes behov ændrer sig, så hvis virksomhederne bare fortsætter med at gøre som de plejer, kan de være sikre på, at andre, der er mere innovative vil overhale dem.
Hvis du har svært ved at sælge dine produkter eller serviceydelser til nye kunder bør du derfor starte med at se på, om det overhovedet er de produkter du sælger, som dine nye kunder vil købe.
Vi kan hjælpe med at finde ud af, hvor stor efterspørgsel der er på dine produkter online. Såfremt du vil undersøge, hvor hård konkurrencen er på dine produkter har vi skrevet en lille guide så du selv kan researche dit marked.
Hvis du ved, at der er efterspørgsel efter dine produkter så er næste skridt at være synlig der, hvor dine potentielle nye kunder er – for det er langt nemmere at fokusere energien, tiden og pengene hvor kunderne er, end at annoncere der hvor under 1% af dine kunder kan komme fra.
Når jeg skriver: “hvor dine kunder befinder sig er”, taler jeg ikke kun om, hvilken søgemaskine/portal/hjemmeside de er på; men lige så meget hvilken “state of mind” de er i, når de befinder sig dette sted.
Som et eksempel på hvor hurtigt tingene flytter sig, kan vi f.eks. tage Jubii.dk. En gang var det den store danske søgemaskine, i dag er fokus flyttet, så sitet er en portal for hovedsagelig unge mennesker.
Selv om man nærmest intet gør for at præsentere virksomhederne, der annoncerer på hjemmesiden, ønsker man dog stadig at have virksomhederne som annoncører. Hvis en virksomhed ikke har produkter til præcis dette segment (unge mennesker og folk der vil underholdes), risikerer de, at det bliver meget vanskeligt at tiltrække interesse.
Dit valg af de medier du annoncerer i er altså meget, meget vigtige for dine salg.
Til sammenligning er dine potentielle kunder i “problemløsnings state of mind” når de søger på Google og er aktivt søgende efter den information, der kan hjælpe dem.
Altså en helt anden situation og sindstilstand hvor du kan være den, de vil være mere end glade for at finde, hvis du kan hjælpe dem med deres problem.
Da emnet, at få flere nye kunder, er meget omfattende har vi udviklet et gratis e-mail kursus hvor du kan lære meget mere om at få flere nye kunder.